My New Goals of 2015 (Revisited)

I know i’ve been away from my blog for quite some time, and now i’m restarting it with a series of Sales-a-thon, where i’d be doing case studies of sales we do every week.

Our Objective: A Sales a Day keeps the unwanted BD (Business Development Knuckleheads) Consultants Away!

Now, so whether we call this a “Twist of Fate” (reminds me of Jeff & Matt Hardy from WWE) or progressive (the Audi way!) thinking, my aim, vision, and goals for 2015 have kinda changed, and I’ve penned it down from a to z (may sound lil complex like the Constitution of India) quite literally –

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-goals-female-hand-writing-numbered-list-chalk-blackboard-image44989416
a. To create 100+ Jobs in next one year
b. To build Socioboard​ as the biggest ever open source Social Media Management CRM, and grow it to 100M/day API calls (currently at 15M/day) and quickly take it to $10M valuation in 2015, and eventually to $100M+ by 2018
c. To train 1000+ students in next one year
d. To help 100+ startups foster in the country
e. To co-produce a movie
f. To be known as one of the Top Young Sales & Digital Marketing Trainers in India (i hope i’m not too old yet)
g. To start my NGO and carry forward my mother’s dream of helping the needy (she had to shut down her Blind School that she ran for 3 years in native as there was no one to look after her)
i. To expand our footprint across 10+ states in India
j. To pitch at TechCrunch Disrupt or any such event & WIN Internationally!
k. To expand our global footprint across 10+ countries
l. To sign a SINGLE 1 Crore+ contract in India & $1M+ contract globally (despite have done large turnovers i haven’t seen a single paycheck of these volumes!)
m. To accelerate 10 STRONG startups and push them to $10M+ level
n. To release my FIRST BOOK (that i have been writing since eternity now!)
o. To bring an INTERNATIONAL BRAND (like InMotion Hosting, Inc​ ) to India as exclusive partner and DISRUPT the space and make a mark.
p. To bring Jordan Belfort, The Wolf Of Wall Street​ to India and take his guidance to plan the IPO couple of years down the line
q. To form my music band again, and work on our first album release
r. To tour at least 100+ Colleges personally & pass on this message to students that you DON’T have to be just lucky to make it big – anybody can be the NEXT Zuckerberg, Jordan Belfort or Steve Jobs!
s. Help 100+ bloggers double their blogging income above
t. Help 100+ orphans or needy through my NGO & employ at least ONE person with some form of disability.
u. To help sell 100+ of any COSTLY product (like Audi cars) and generate at least 50 Cr+ Sales for a Single Client
v. To help generate total 100 Cr+ worth of revenues for our clients globally through Digital Marketing
w. To assist a celebrity in any industry
x. To meet 10+ EXCITING individuals this year, who’d become part of my mission
y. To beat all our sales records of the past, and start preparing for the IPO with $10B+ target.
z. To take Webfosys Networks​ to next level by doubling our turnover and valuation again this year, and surpass the $50M valuation somehow, and then aim for $100M by end of 2016.

In case you need any help, dont hestitate to give me a quick shout to om@webfosys.asia

Lets Dream Big – Lets Blog!

Well, this is not an inspirational blog post, nor am I planning to show that rosy picture to all your wannabe bloggers and try to trick you into something stupid! LetsBlog is the name of the new program that we’re launching in Bangalore, as a part of which, I’ll be assisting all the wannabe bloggers in getting started with blogging, and learning how to make money online blogging part-time.

I say part-time, because I don’t think it’s a sensible move for anybody to actually jeopardize their job for quarter of their monthly income (to begin with!), but it can certainly become not just a substitute to their income, but even their full-time career path couple of years down the line, if they pursue things very pro-actively.

I’d be conducting physical sessions in Bangalore for now, and our Skype sessions would start few months down the line.

P.S. – I won’t be charging you a penny for these sessions (of course, you need to pay for your domain and hosting!), and I just want to form a fraternity of 1000 bloggers to work hand-in-hand with me (initially at least 100+).

So let’s dream bigger, lets blog!

What’s been Keeping Me Away from Blogging?

Well those who might have noticed the PR of this blog disappear must have guessed that I’ve been working on a new blog, no wonder i haven’t really updated this one since ages. So, what has been keeping me away from blogging?

Well, there have been lot of exciting developments at Webfosys Networks over past 6 months, and honestly, I’ve started neglecting blogging and Adsense revenues because our mainstream business has been generating quite a good amount, and I’m already slogging 18+ hours a day (and I’m writing this post at 3:45 am after having finished my regular work somehow!).

I’m planning to launch an NGO, Training Institute, and an Automotive Accessories cum Used Car portal pretty soon, and I’ve been working on around a dozen other projects that have actually kept me packed day-in and day-out.

Oh, by the way, we’ve just recruited a new sales manager couple of months ago, who has been kinda’ keeping me all the busier with all the follow-ups, and he doesn’t even let me go home until we finish all the calls! :p (Oops I just realized I need to send another followup mail to a client!!! yeah now you ask – who’s the boss!)

But, I’d like to apologize to my loyal readers about being unable to blog regularly, but I’d soon be moving this over to a new domain o-m.co :)

Calling for Aspiring Entrepreneurs and Interns

I’m back to my old resolution, but with a small twist… I realized that I CAN’T HELP 50 entrepreneurs in 2014, so I had to cut it down to 10, and I’m already working with 5 of them, and I know 3 more that I’d be working with, leaving out just 2 more slots, and few more are also currently in talks with me, but I gotta’ decide in Feb. Thanks to all those who’ve contacted me, but pls understand that I’m working first with those who have got the time, potential, and resources to succeed faster, but are currently struggling at the moment!

In the mean-time, I’m on a mission to at least HELP 50 people in 2014 and have a positive impact on their lives… Have started 13 of them, and helping 7 others already… Unfortunately I’ve realized that I can only help THOSE who can devote a LOT of time, and students, full-time salaried professionals, and housewives don’t fall under that category due to their other commitments. (so I’d appreciate that people from these categories DON’T approach me, and if you do, then better be prepared to give me min 9 hrs a day or don’t waste my time pls!!!)

Third goal for Feb is to build the two companies that we’re acquiring, and then launch the internship cum training program for at least 50 students at Webfosys Networks.

#Freshers, and final year #students from BE/BCA/BA/B.com with excellent aptitude, and English pls contact me if you’re interested to get trained on Web Design, SEO/Digital Marketing, and Mobile app development – we’d be started out batch in third week of Feb!

Aspiring #entrepreneurs, if you’re struggling to manage your venture, and need a Technical/Managing Director then feel free to contact me, provided you’re willing to let me TAKE CHARGE, and bring things under control under my management!

Comedy of the Year 2013 – Encounter with an EE!

Just as 2013 comes to an end, I couldn’t resist myself from posting this funny encounter I had, with an electronics engineer few days ago, who thinks that designing chips is the best thing in the world, and businessmen are dumb-heads, who couldn’t learn programming so they started something! Anybody can write, but not everybody can code, SEO professionals are useless morons, and website designers have monotonous life as they design the same old shit!

So, here’s how it goes – I call it the Comedy of the Year 2013 –

EE (Elec Engineer): Hey buddy what are you up to these days – seeing you after 6 yrs – I heard you had started a startup!
Me: Nothing much, doing my stuff as usual – yeah I started about 6 years ago, correct!

EE: So, did you know we’re making that really cool chip, which will be equipped on 1 million devices, and I even got employee of the quarter award this time; by the way what do you make?

Me: Great, congrats – I make Money!
EE: But how – you don’t make anything great like us!

Me: Well, we create websites, market them, do the branding, and all that stuff!

EE: But our chips are so darn expensive, and your sites are so cheap – what’s the cost of a domain and a website development?

Me: Probably $8-20, and $200-500 respectively

EE: Oh that’s all? Our devices cost about a million bucks to manufacture, and we could probably have 10,000 sites in that much money

Me: Correct, but all of them will be worth ZERO if they’re NOT marketed!

EE: Marketing, huh – so what do you do? Like rocket science – some secret campaign? Something really high-profile?

Me: Nope, just simple down to earth stuff – SEO (search engine optimization), and helping it rank on Google and other major search engines

EE: Hmm that sounds kinda’ odd – how do you control what Google does?
Me: We don’t! We just try to ensure that the site is properly optimized, loaded with good contents, and has enough popularity to show up in the top results.

EE: Ah gotcha – so you don’t do anything, and pray to god that it works!
Me: Lol if that makes you happy, then you’re free to think so, but a lot goes behind the scenes, and making it work.

EE: Hmm… Dude that’s beyond my understanding! I do what I can control… anyway, what’s your wife up to these days? She works for you?
Me: Nope she works for happiness, and currently with HP!

EE: Happiness, HP? Eh, I work for XXX (company name hidden) and they hire only the elite, and pay me Rs xxx,xxx/month

EE: BTW what’s your salary like?
Me: How does it matter – I can draw as much as I like!

EE: Oh you mean you need to keep adjusting your salary? By the way, I just bought this cool new expensive car (Honda Accord lol!) dude I had to pay 4L down-payment and EMI is 40k+; what do you drive BTW – Maruti, Hyundai?
Me: Nope, Volvo!

EE: Lol you travel by bus? I thought you had a small car too!
Me: Well yeah I had a small car but sold it long back, and currently I’ve a few sedans… Today, I came by Volvo s80 3.2 turbo-charged 250hp version

EE: Really? When did Volvo start making cars in India? So it’s a diesel?
Me: Nope, it’s imported, and it’s petrol, because diesels aren’t as much fun to drive!

EE: Really? It must be pinching your pockets – whats the FE?
Me: 5-6kpl

EE: WTF – how do you drive it? Don’t use it too often? I’ve been so pissed with my Accord giving me 7-8kpl and I barely take it out.
Me: I drive it daily, but I enjoy long-drives more often during the nights on highways! What’s the fun of keeping a car if you don’t drive it!

EE: Eh, what’s your income level now? Hmm secret, eh? Okay don’t give me figures, just tell me an approximate, and you don’t have to feel bad – I’m 12 years senior to you, so it’d take time to grow! So, you inherited a fortune, got some dowry?

Me: LOL I don’t believe in taking dowry and crap – I can earn enough! And, that’s exactly why I’d feel bad a little, but for you – Multiply your annual salary by Y (again hidden) and add a zero to the right – that’s my monthly income!

EE: Sorry, what did you say? I’m a little weak in math and shit – getting a call, will catch up later!
Me: Happy New Year in Advance!

——End of Conversation——–

Happy New Year 2014 to all my blog readers – next time, when you come across such a person, make it a point to teach him/her a lesson politely!